dijous, 8 de gener del 2009

Gran Pallars - Portainé


Hem estat a Olp uns dies i vam aprofitar per pujar a Portainé a esquiar amb els nens i la familia del Dani, el meu germà.
Els nens s'ho van passar teta i tots 5 ja es pot dir que poden esquiar tot i que tenen que aprendre més.

M'agradaria compartir alguns pensaments sobre Portainé.

Tots sabeu que el 2008, la Generalitat, mitjançant l'Institut Català de Finances, es va fer càrrec de la gestió de Gran Pallars (estació formada per Espot Esqui i Portainé). Sens dubte va ser molt bó per la comarca per donar feina a molta gent i negoci als proveïdors i també per tal de consolidar el mig Pallars com a destí d'esquí devant la fora competència existent ben a prop.

Tot i això, vaig trobar molts punts susceptibles de millora, com per exemple:


* Els parkings: No trobo bé que el parking de la cota 2000 sigui per tothom. Hauria de ser només pels residents de l'hotel (que ja tenen la seua part exclusiva) i pels esquiadors (els que compren forfait per entendre'ns). Provoca congestions innecesàries, petites bronques sobre tot, reducció d'ingresos per l'estació (tots aquells que pujen a "tocar neu", haurien de comprar el forfait de passeig a la cota 1650 si volen pujar a dalt). Això és tan fàcil de solucionar com posar una persona a la cota 1650 que filtri els cotxes no esquiadors i un cartell anunciador de la mesura. Hi han altres solucions que jo he viscut a Portainé (recordo al Mingo de Cucat conduïnt un tractor "guagua" que deixava i recollia a la gent que aparcava lluny de la cadira 1650).


* Personal a guixetes i al lloguer de material. No pot ser que es faci cues de més de 25 minuts a la cota 2000 per comprar el forfait i de més de 90 minuts per llogar material. Les estacions saben perfectament quins dies son de més alfuència de gent. Per tant, son aquests dies els que determinats serveis s'han de reforçar.


* Contratemps per manca de cobertura de Movistar. Puc entendre que un dia caigui la cobertura però que caigui 3 dies consecutius sense cap més més resposta que es tracta d'un problema d'una tercera part em sembla si més no conformista.


* També hi han deficiències en el personal de pistes. No podem demanar que siguin simpàtics i agradables però si més no han de ser professionals i alguns s'estimaven més estar a la caseta (cadira de l'Orri a la cota 2440) o d'altres miraven a un altre costat quan alguns nens queien a la sortida de la cinta de la cota 2000.


* Tampoc em sembla adïent el número de personal destinat a l'Escola d'Esquí encara que aquí se m'escapa si és responsabilitat de l'estació o d'una altra entitat.

No sé si aquests handicaps van provocar-ho però la realitat és que altra gent del poble van anar a esquiar a Espot i fins i tot a la Bonaigua.

Nosaltres, mentre els nens aprenen a esquiar millor, continuarem anant a Portainé però no ens costarà massa canviar a la Bonaigua si els problemes de recursos i d'atenció es repeteixen. Volem esquiar a Portainé en condicions i sense pensar de vegades que ens han estafat (els 2 primers punts son realment els que fan ho fan pensar).
Cal dir que personalment, em va agradar molt l'estat de les pistes, les millores que s'han fet en instal·lacions, l'organització de la demostració Free Style i la tradicional pujada dels Reis Mags i la baixada de torches. Es a dir, no tot és dolent però si molt millorable.

Espero i desitjo que només siguin problemes puntuals de qualsevol arrancada i que la gestió tingui una millora continua.